Saturday, April 30, 2005

Bristol

Tyvärr blev det inte samma lyckorus som förra gången på Bristol. Känner mig helt oinspirerad och klev av efter 3 danser känns som om dansskorna får vila till hösten...

Saknar utmaningen jag kände i början och att hitta en närhet och skönhet i dansen. Hakar upp mig på smådetaljer och verkar ha blivit uttråkad av min egen dans. Den inspiration jag känt då jag dansa milonga under våren eller spänningen att lyckas dansa vissa steg till musiken med en ny dam har helt försvunnit.... dom som varit med säger att någon månads avhållsamhet kan råda bot på det hela... tyvärr känns det som jag har fullt upp med tango även om jag inte dansar... styrelsemöte i lördags 5 timmar, skriva protokoll 2 timmar, söndags medlemsmöte 2 timmar på måndag 4 timmar styrelsemöte..... på samma tid som 13 timmar möte har jag dansat 3 danser..... = 9 minuter

Tangoplanerna blir lite kurser och inga milongor eller praktikor framöver hoppas få lite mera inspiration från att träna och bio/kultur så att inte själen förkrymper...

No comments: