Saturday, April 16, 2005

Chicago

Workshop med Gunnar och Fredrika och sedan dans.

Känns inte riktigt min nivå att föra en hög eller en låg boleo.
Lite kul dock att möta nya tankar och steg. Dock så känns det lite krystat att fokusera på att hitta nya möjliga eller omöjliga steg. Min tango just nu är mer att hitta en känsla, en stillhet eller hitta en musikalitet.

Har just nu lite svårt att finna tillfredställelse med nya steg det kan vara att det är så svårt att få in dom nya stegen på ett smidigt sätt i dansen. Dels pga min oerfarenhet plus att jag måste ha en partner som också gått på samma kurs etc... Tittar jag runt på dansgolvet så känns det som om inte alla utvecklar sina boleo eller gör nya stegkombinationer så att det för en betraktare tillför en dimension i dansen. Verkar mera som folk fastnar i det gamla säkra. Tror att jag som dansare antingen måste känna en entusiasm i finna nya saker eller vara i en stämning där miljön inspirerar. Att bara dansa på gör mig lätt uttråkad. Kul dansminnen just nu några danser på Milongakursen, Bristol , några Chicago danser, Gavito kursen med Tommy & Cristina och spelningen med Cuesta Arriba....

Vad vi gjorde:
- hög/låg
- mer eller mindre energi
- Förare i parallellet eller korsat
- Parallel föra in framåt boleao på samma sätt som följaren skall ta min plats
- Bakåt boleo på följarens VF.
- - Förararen pivoterar vänster och för följaren mot mig som gör en sacada
- - Föraren vrider upp och öppnar upp så att följaren tar ett steg ut åt sidan och pivoterar samtidigt som följaren markerar med foten

1 comment:

Kristín Bjarnadóttir said...

Roligt att få kolla dit tangoblog som jag kom in på via tangoportalen. Tack för mig ...
med hälsningar från vestkusten
& kristín