Sunday, May 15, 2005

Tango Norte praktika

Kom lite sent efter squash.... Inte mycket med folk kan vara festivalen

Dansa mest med Lola och vi testa dubbelkors och korsade kors i Milonga vilket inte funka bra. Giro träning gick bättre och bättre dock blir jag lite trött på att steg som vi lär oss ifredags (korta snabba sidsteget - Inte ...) på valsen ramlar bort direkt ur dansen vet inte hur vi skall hålla någon typ av variation i dansen.

Tycker rent allmänt att det kunde vara lite mer variation i hur folk dansar. Idag var det knappt några förutom Daniel och Wenche som öva och snacka steg. Skillnaden mellan Milonga och Praktika syns knappt, vilket jag tycker är tråkigt. Vet inte varför? Känner inte folk varandra så bra så dom vågar prata tango, kan alla allt, saknas det inspiration eller vilja eller kanske kunskap om vad som kan förbättras. Tittar jag på praktikan idag och jmf Zurich i Onsdag så var det flera i Zurich som dansade avancerat, följare och förare samlade bättre och min uppfattning var att det var lite mera energi på golvet i Zurich. Kan vara att det ena är nytt...

Tycker av alla steg som lärts ut på dom praktikor jag varit på är det väldigt få som används senare på golvet lite tråkigt kan det vara att så få har en danspartner att öva med så att chansen att öva med någon som gått samma övning är väldigt liten eller vill man bara dansa det man kan... eller har jag helt fel...

No comments: