Friday, March 04, 2005

Bajofondo Milonga

Passionerat kanske inte lika mycket folk som förra gången men jag trivdes på golvet, Det finns hopp...

Dansa en hel del Nuevo och tycker att det långsamt sugande takterna fungerar bra. Min nya favorit att starta med en bakåt ocho direkt för båda bör bli en erkänd sekvens "El magnuso".... i dom högre skolorna... I tät fattning skapas en enormt skön känsla med steget som sitter kvar långt efter dansen...beroende framkallande....

Tankar/funderingar
1) Vill lite mycket ibland särskilt då jag dansar med bättre
2) Tar lite tid att ställa in sig när jag omfamnar någon som ger ett annat svar än jag är van vid beror kanske dels på oerfarenhet men även att jag blir bättre och bättre att känna in följaren
3) Lekte lite med morbida reverse och testa att dansa med fötternao
4) Reversa en ocho i valsen fungera bra och gav även möjlighet till följaren att på ett snyggt sätt skapa känsla i dansen
5) Känns mer och mer i vissa danser att vi dansar som en enhet- keeps us in the Moment with our partners




Links
Sharna Fabiano and Neo Tango
What are the expectations and protocols? - don't talk "Everyone sees everything on the dancefloor"

No comments: