Wednesday, March 23, 2005

Concentración - Tango Norte onsdagspraktika

Onsdagspraktika med Marta Eek - Jan Fredriksson (se http://www.tangopar.com/)

Bra övningar
- med att känna in varandra vilken fot vi står på
- krama varandra - aldrig fel
- avsluta med lite salida steg.

Dansade runt lite med olika. Alltid kul att dansa med följare som är bättre för att det känns som en ny bok att hålla i sin hand:
- känna in deras motstånd
- jag måste skärpa mig hur jag markerar eftersom dom kan tolka in annat
- ser också att ju mer erfaren en följare är desto mer koncentration finns riktat mot mig dvs. på mina nybörjarkurser dansar jag med damer som vet allt om alla andra som är där men på sin höjd inser att dom står på fel fot, med en erfaren dansare känner jag som om dom vill se in i mig och lyssna till hur mitt hjärta följer musiken och jag vill bli sedd i dansen - Concentración

Gick halvbra. Milonga med G. var dock en intressant bekräftelse att jag är nybörjare dock kändes det som en mindre stolt nybörjare.... men det är bara att snubbla vidare en dag skall jag gå till Milongan med stolthet ;-) ...



Prata lite med Marta om balansövningar skall följa upp det

Hitta lite på web:en
- Tango Class V Notes - "Less is more, unless it is not enough"
Andra anteckningar av Alexia Schulz

No comments: