Wednesday, March 02, 2005

Onsdags praktika Alvik

Dansa några danser och det fungera bra till halvbra . Lite tango trötthet men känner att stegen börjar lossa och att jag kan utgå från position och känna vad som är möjligt. Hittar då och då lite sköna slingor som passar till musiken. Känns som jag vandrar runt i tango landskapet och springer på lite mönster som passar in i musiken istället för att musiken lockar fram steg ur min tangopåse..

Ovant dansa med tjejer som "tar för sig" och sätter sin prägel på dansen. Osäker på hur samspelet fungerar vem som har initiativ eller tar initiativ och hur mycket man skall utmana .....

Bra exempel på hur följaren skapar dansen med sina rörelser, mikropauser i denna vals video

Tankar/funderingar
a) skall prata mera tango och på så sätt få ett mera nyanserat sätt att se på dansen
b) bör lära mig mera om dans


Anmält mig till kurs Milonguero teknik

No comments: