Sunday, August 21, 2005

Brunnsgatan med Janne och Marta

Bra övningar i att dansa "med" varandra dvs. dansa i ringar. Kul ide att dansa från ena sidan till den andra mot dom andra paren och kunna manövrera mellan paren.... Dansa med L och det funka mycket bra. Dock jobba på att kommunicera till fökjaren om små steg eller stora steg skall tas.

Steg var halvgiro höger:
Vi har gjort den tusen ggr men skall jobba på att komma runt ett helt varv.
Nyckeln är
- Jag går in i steget mer visar mer vänster med kroppen
- Jag skall ha bättre balans i steget (kändes bättre efter ett tag)
- Följaren pivoterar mer distinkt och längre (bättre att börja smått och sedan göra steget längre då balans etc. finns)

Halvgiro vänster --> kliva in i bakåt 8:an mot följarens VF och sedan gå runt och vrida upp..

Dansa på med ett antal damer som varit med lite längre och jag skall:
- jobba på att sträcka upp
- dansa mer kommunikativt
Funka rel. bra med de flesta dock kändes det som jag våldförde mig i några danser och inte kunde svara på det svar jag fick av min förning.

Steg mässigt var tanken att dansa mer på följarens vänster sida vilket gjordes med L men jag "glömde" bort intentionen och föll in i samma gamla flyta pa. Skall tempo växla lite mera kort/kort lång lång

No comments: