Tuesday, October 18, 2005

Finns det hopp?

Efter att de senaste dagarna ramlat in i en fundering varför spendera så mycket tid på att dansa tango och inte ha några tydliga ambitioner mer än att det är bättre än att titta på TV så blev det måndagspraktikan och denna gången med Salcedo (saknade Daniel's stämma).

Steget
1. Bakåt 8
2. Till höger gå mot damen så hon måste korsa
3. För damen Vänster med bröstet och sätt din fot bakom hennes VF
4. Pivotera runt och vandra runt henne

alt.
4. Pivotera henne och för henne Höger samtidigt som jag tar steg framåt och byter tyngdpunkt
5. För henne Vänster och Sacada framåt

alt.
4. Vandra mot damen sa hon kommer i kors (svår)

alt.
4. Pivotera henne och för henne Höger samtidigt som jag tar steg framåt och byter tyngdpunkt
5. För henne Vänster och byter fot och Sacada bakåt med VF
6. Tar steg HF höger
7. Samlar och vandrar ut



Tankar
- Vi måste jobba med nyanser. Det är enormt subtilt om steget skall vara inget dvs. en caminata eller sidsteg .....
- Jag går för nära och inte centrerat runt damen. Hem och jobba med en kvast...
- Lite snyggare steg i caminatan det ar min dans ;-) kollade Jan F och han verkligen dansade runt Marta...
- Borde satsa mer på att jobba med bröstet och skapa ett baksug i min rörelse plus vrida...
- Då damen pivoterar och gör ett framåt 8:a steg så skall jag byta balands innan sacada bakåt
- Sandwich via Boleo funka bra då den kom utan förvarning (steg fran Daniel pa mandags praktika jag inte orkat skriva ned....
- Gjorde inte Daniels framåt 8:a dynamiskt vore lite kul att testa ....
- Skillnade pa dagens steg och att gora Daniels tidigare vrida med damen fran bakat 8:a ar lite intressant dvs. samma steg som jag hade i Zurich hos Gooal

No comments: