Thursday, October 20, 2005

Save the last dance for me

Sista gången med Salcedo och min tillfälliga partner på Intermediate B. Bra övningar att ta steg och pivotera... samma gamla ramsa att ta korset fran insidan av låret inte bara flytta benet....
Rent allmänt tycker jag Salcedo har bra övningar men som ickespansktalande saknar jag att jag inte får bra feedback.... igår bad jag inte särskilt om feedback och fick ingenting av honom. Jag och min danspartner hade en diskussion om jag tar henne urbalansen utan att finna ett svar men dock sa kände jag att vi har obalansmycket pga att vi hängde pa varandra och inte strävade uppåt...

Allmän känsla är att nu har vi gått 3 lektioner och inte tränat med varandra efteråt vilket i princip innebär att alla dom steg vi lärt oss bara är borta...Jag testa att köra lite Ocho Cortada och Americana från kursen innan och dom verkade vara helt försvunna i vårt samspel....
Takten i lärandet i tango kanns som det kan förbättras enormt....alternativt att jag inte har realistiska krav.... men alla skall väl inte dansa tango(dvs. jag passar inte in)....

Känns som jag tar en paus med mitt dansande och enbart besöker Daniel och Wenche pa måndagarna. Lite tråkigt men ce la vie

Eller är det som Birgitta Holm uttryckte det på Stadsteatern
"Pardans det är bara för pensionärer och det håller man på med på finlandsbåtarna"

No comments: