Sunday, October 02, 2005

Tangokvinnan

Tog en lektion med Cristina och fick möte en tango jag glömt fanns.

Vi möttes,vi omfamnades och sedan starta en långsam förflyttning där fokus fanns på kommunikationen. En kommunikation som var en tolkning av musiken....

Känner att jag inte är där i min tango utbildning. Vet ej om jag vill dit heller, men det är underbart att se på hur en tangokvinna kan röra sig och ge dansen nya dimensioner.... Gillar att se pondus och att kunna stå på sin egen axel både mentalt och i dansen.

Tips/tankar
- sträcka upp... i denna typ av dans finns tid att samla och sträcka upp
- lyssna mer på den jag dansar med och sätta musiken i fokus
- fokusera på vad jag skall göra inte vad jag gör fel - gäller nog i livet också
- tydligt tillbaka steg i Ocho Cortadan

No comments: