Sunday, February 20, 2005

Norte praktika med Marta Eek och Janne Fredriksson

Marta Eek och Janne Fredriksson gick igenom vandring med rotation.

1. Leader LF framåt
2. RF långt steg utanför följaren med rotation
3. LF placerar snett bakom dvs. nästan 270 grader svängFöljaren styrs in mot Leader
4. RF flyttas bakåt så att följaren kan passera
5. Samla ihop och gå ut på vänster

Egna tankar
1) underbart dansa med kvinna som är följsam och lyssnar fick även uppleva att jag markerar steg och följaren tvekar ta steget pga plats brist, hur jag initiera med markera och steget tas av följaren till musiken - the sky is the limit
2) Korta bakåt 8:or funka bra till musiken
3) Tycker själv jag borde variera mera stegen
4) Dansade långsamt jmf med många tycker det känns lite stressigt dansandet på Norte mera teknik än känsla
5) Kul lyssna till fredrik hur man skall lyssna till hur olika turer låter. Exempel en snabb 8:a vs. en långsam (fioler ?)
6) Jobba med att bara dansa
7) Milonga tar en stund innan jag kommer in i takten
8) Jobba med vandra i Milonga mellan varandra ?!?!?
9) Funka inte med korta steg i Milonga
10) Fick testa korta framåt bakåt bra men svårt
11) Milonga kors så kan jag göra långsamt eller dubbel steg

No comments: